FAQ

Veelgestelde vragen

We ontvangen regelmatig vragen. Over zonbescherming, over Vision.
Hieronder zie je de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen,
maak dan gebruik van het contactformulier. We zullen zo snel mogelijk reageren.

Gebruik

 

Hoe Vision gebruiken?

Het is van groot belang om alle zonneproducten royaal te gebruiken en goed uit te smeren. Voor een volwassene betekent dit 35 ml per keer. Dit komt overeen met een klein borrelglaasje. Alleen met deze hoeveelheid ben je voldoende beschermd. Smeer je minder, dan daalt ook het beschermingsniveau. Wij raden aan om Vision aan te brengen net na het douchen, zo ben je zeker geen enkel plekje vergeten.

   
 

Wanneer moet ik Vision smeren?

Uiteraard moet er gesmeerd worden op zonnige dagen en bij langdurige blootstelling aan de zon. Maar ook op bewolkte dagen kan de zon schade aanrichten. Bij heiig weer (dunne, nevelige bewolking) kan de doorlating van UV-straling flink toenemen. Bij een gebroken wolkendek kan de intensiteit van UV-straling zelfs (tijdelijk) groter zijn dan bij een onbewolkte hemel. Dit komt doordat de straling gereflecteerd wordt door wolkenranden. De aanbeveling is dus om ook te smeren op bewolkte dagen. Hou ook de zonkracht in de gaten! Die vertelt ons hoe krachtig de zon schijnt.

   
 

Vision is zeer waterbestendig, wat betekent dit?

De Vision formuleringen zijn zeer waterbestendig. Met name voor watersporters en voor kindjes, die vaak in en uit het water gaan, is zeer waterbestendigheid een zeer groot voordeel. Dit betekent dat na contact met water Vision nog steeds de verplichte bescherming garandeert. Desondanks raden wij aan om na het zwemmen en afdrogen opnieuw bij te smeren voor een optimale bescherming.

   
 

Zijn de Vision formuleringen ook geschikt voor baby’s / kinderen en zwangere vrouwen?

De producten zijn zeer geschikt voor baby’s, kinderen en zwangere vrouwen, aangezien de producten een verhoogde bescherming tegen UVA-straling bieden en zonder parfum zijn geformuleerd. Hierdoor zijn ze bijzonder geschikt voor baby’s en kinderen, onder de voorwaarden van royaal, zorgvuldig en regelmatig smeren.

   
 

Hoelang is de tube nog houdbaar als hij geopend is geweest?

De tube is na opening nog 12 maanden houdbaar. Als je de tube open hebt gemaakt, komt er lucht, stof of zand en dus ook bacteriën bij. Dit kan van invloed zijn op de SPF, de geur en de structuur. Dus na 12 maanden de tube wegdoen.

   
 

Verkleuring van kleding

Het is algemeen bekend dat alle zonnebrandmiddelen verkleuring kunnen veroorzaken. Dit wordt veroorzaakt door de zonnefilters. Wij hebben dit dan ook op de verpakkingen vermeld. Het enige wat u kan doen om dit zo veel mogelijk te voorkomen, is de crème zo goed mogelijk laten intrekken alvorens u uw kleding aantrekt, echter kan verkleuring dan nog steeds voorkomen.

Bij eventuele verkleuring van kleding raden wij u aan om deze kledingstukken NIET met witmakers te wassen. Hoe meer witmakers, hoe slechter het resultaat. Gebruik dus een wasmiddel voor gekleurde / bonte was. Intussen zijn ook speciale wasmiddelen te koop voor het verwijderen van vlekken door zonnebrandproducten.

   

Nieuwe samenstelling Vision

 

Waarom is Vision overgestapt naar nieuwe formuleringen?

Vanaf zomerseizoen 2017 komt Vision met nieuwe formuleringen voor een verhoogde bescherming tegen de zon. In de afgelopen jaren zijn de wetenschappelijke inzichten op het gebied van anti-zonnebrand en zonnefilters verbeterd, zodat de huid beter beschermd kan zijn tegen de schadelijke zonnestraling. Vision heeft niet stilgezeten en komt met nieuwe formuleringen, wederom op basis van liposomen, voor verhoogde zonbescherming, die nog steeds de benefits van Vision bieden.

   
 

Waarom staat er geen All Day meer, maar Every Day op de verpakking?

Voorheen kon je op de verpakkingen van Vision “All day Sun Protection” terugvinden. Dit om aan te tonen dat het product elke dag, doorheen de dag gebruikt kan worden. In het kader van het stijgend aantal mensen met huidkanker, het belang van zonnebescherming en misverstanden als ‘slechts 1 x maal per dag smeren’ te vermijden, hebben we onze communicatie aangepast. Vanaf heden vind je op alle verpakkingen “Vision, Every Day Sun Protection” terug. We willen hiermee het belang van een goed insmeerritueel benadrukken, niet enkel tijdens de zonnigste dagen van het jaar.

   
 

Biedt de nieuwe Vision nog steeds langdurige bescherming?

Vision biedt nog steeds langdurige zonbescherming door o.a. de unieke LipoDefense Technologie. De combinatie van liposomen gevuld met actieven en de optimale samenstelling van UV-filters en andere ingrediënten zorgt voor een zeer goede bescherming van de huid tegen de zon. Met Vision blijft de huid dus langdurig beschermd tegen de zon. Hiervoor vind je een tabel terug op onze verpakking. Deze tabel geeft aan hoelang je in de zon kan blijven op basis van de beschermingsfactor (SPF), het huidtype en je zonomgeving. Hiervoor moet je wel voldoende smeren, dit is 35 ml per volwassene per keer.

   
 

Heeft Vision een andere geur?

Vision bevat geen parfum en hierdoor o.a. zeer geschikt voor (jonge) kinderen en volwassenen met een gevoelige huid. Door de afwezigheid van parfum wordt de geur van de lotion en sprays bepaald door de geur van de UV-filters. Door de aangepaste formuleringen zijn ook de UV-filters in Vision gewijzigd. Hierdoor heeft de lotion een licht afwijkende geur dan u gewend bent.

   
 

Wat is het verschil tussen de All Day en de Every Day van Vision?

De Vision aangepaste formulering behoudt alle sterke en onderscheidende voordelen die u gewend bent en is verbeterd op de UVA bescherming. Hieronder vind je een overzicht terug van de eigenschappen.

Ongewijzigd

  • Langdurige zonbescherming
  • Met liposomen (LipoDefense Tech.)
  • Zeer waterbestendig
  • Zonder parfum
  • Niet vet, plakt niet, smeert makkelijk uit
  • Geschikt voor de gevoelige huid

Nieuw

  • Verhoging UVA-bescherming naar de maximale Boots 5-sterren rating. UVA-stralen zijn verantwoordelijk voor de lange termijnschade zoals huidveroudering, schade aan het DNA, kanker…
  • Combinatie van vernieuwde minerale en chemische UV-filters, nu nog beter geschikt voor de gevoelige huid en zorgt voor een directe bescherming tegen de zon
  • Geen parabenen en geen oxybenzon meer
   

Ingrediënten

 

Ik gebruik al jaren Vision zonnebrand en nu krijg ik ineens een allergische reactie van Vision. Hoe kan dit?

Er zijn meerdere redenen waarom u last krijgt van een allergische reactie. De eerste reden kan zijn dat de huid overgevoelig is geworden voor de bestanddelen van Vision en dat u hierdoor een allergische reactie heeft gekregen. De tweede reden kan zijn omdat de Vision formuleringen zijn gewijzigd. Er worden in de nieuwe formuleringen andere zonnefilters gebruikt voor een verhoogde bescherming tegen de zonnestralen. Het kan zijn dat uw huid niet goed tegen deze zonnefilters kan of eventueel tegen een ander bestanddeel van de formulering.

U kunt het beste laten uitzoeken bij de dermatoloog waarvoor u allergisch bent. Daarna dient u op zoek te gaan naar een product waarvoor u niet allergisch bent.
 

   
 

Bevat Vision parabenen?

De Vision formuleringen bevatten geen parabenen.

   
 

Zitten er wolalcoholen (lanoline) in de Vision formuleringen?

Nee, Vision bevat geen wolalcoholen (lanoline).

   
 

Kan ik Vision gebruiken bij een koemelkallergie?

De Vision producten bevatten geen melkproteïnen en kunnen rustig gebruikt worden bij een koemelkallergie.

   
 

Kan ik Vision gebruiken bij een pinda- en noten allergie?

Bij een pinda- of noten allergie kan Vision gebruikt worden.

   
 

Zit er olie in Vision?

In de Vision zonneproducten wordt een mengsel van oliën gebruikt zodanig samengesteld dat huidgevoel en efficiëntie van de UV-filters zo optimaal mogelijk zijn. Het is een mengsel van olie van plantaardige oorsprong, synthetische olie en siliconenolie.

Vision bevat GEEN etherische oliën, notenolie of sesamolie.

   
 

Zit er alcohol in Vision?

Vision bevat een kleine percentage alcohol in haar formuleringen. Alcohol is nodig om de zonnefilters in op te lossen. De filters lossen niet op in water. Alcohol is een toegelaten oplosmiddel, en is door zijn beperkte hoeveelheid niet schadelijk voor de huid.

   
 

Zijn de Vision producten hypoallergeen?

Een allergische reactie is een ‘individuele aangelegenheid”. Er kan nooit uitgesloten worden dat iemand niet zal reageren op één van de bestanddelen van een product. Onze producten bevatten geen parfum en dus geen van de 26 allergenen. De producten bevatten wel conserveringsmiddelen. Conserveringsmiddelen en parfum zijn de groep grondstoffen waarvoor de meeste allergische reacties bestaan. De conserveringsmiddelen die gebruikt zijn, behoren niet tot de categorie conserveringsmiddelen die de meeste allergische reacties geven.

   
 

Bevatten de Vision formuleringen natuurlijke of dierlijke ingrediënten?

De Vision formuleringen bevatten geen dierlijke grondstoffen in. De formuleringen bevatten veel natuurlijke grondstoffen en/of grondstoffen van natuurlijke oorsprong.

   
 

Is Vision dierproefvrij?

De producten zijn door ons niet getest op dieren. De leveranciers van de gebruikte grondstoffen hebben ook geen dierentesten uitgevoerd om aan de Europese cosmetica wetgeving EC N°1223/2009 te voldoen.

   

Te koop

 

Waar is Vision te koop?

Vision is te koop bij drogisten, zoals DA, Etos, Kruidvat, Trekpleister, DIO en zelfstandige drogisten. Ook is Vision verkrijgbaar in sommige apotheken.

Vision is ook online verkrijgbaar via veel webshops, maar ook via de webshop op onze eigen website www.vision-sun.nl

   

 

Vision is een handelsmerk van Imgroma BV

Imgroma B.V.
Postbus 171 
1110 BC Diemen

T: 0900-1011015 F: E:

Privacy Reglement

 

Takeda Consumer Health Care (leverancier van Vision) streeft er naar producten van een hoge kwaliteit te leveren, waarbij betrouwbaarheid een belangrijke factor is. Respect voor de privacy van onze klanten en een zorgvuldige omgang met de persoonsgegevens is een belangrijk onderdeel van de betrouwbaarheid van onze onderneming.

In dit Privacy Reglement wordt informatie verstrekt over de manier waarop wij omgaan met persoonsgegevens onze klanten die via de Vision website worden verkregen.

Persoonsgegevens en wijze van verzamelen

In het kader van onze dienstverlening kunnen wij zowel direct als indirect persoonsgegevens van of over de klant verzamelen en vastleggen in een database. Onder deze persoonsgegevens vallen naam, adres, woonplaats, (mobiel)telefoonnummer, geboortedatum en e-mail adres

De database is eigendom van Takeda Consumer Health Care en zal niet beschikbaar gesteld worden aan derden, behalve in de volgende gevallen:

  • wanneer wij hiertoe wettelijk worden verplicht;
  • wanneer dit noodzakelijk is om de rechten van de klant of van onszelf te beschermen.

In die gevallen worden uw persoonsgegevens echter alleen verstrekt indien genoemde derden de vertrouwelijkheid en beveiliging van de gegevens hebben toegezegd.

Wij zullen niet meer persoonsgegevens verzamelen dan redelijkerwijs nodig is voor doeleinden nader omschreven in dit Privacy Reglement. Bovendien zullen wij de persoonsgegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor zij worden verzameld of vervolgens worden verwerkt.

Doel

Op bepaalde onderdelen van onze websites kunt u uw persoonsgegevens aan ons verstrekken. Deze worden uitsluitend met uw toestemming door ons gebruikt voor marketingdoeleinden zoals:

  • het per e-mail, post, telefonisch, sms en/of andere media benaderen met informatie, activiteiten, nieuws, acties en/of aanbiedingen over Vision
  • het optimaliseren van (de klantenservice of producten van) Takeda Consumer Health Care

Om aanbiedingen zoveel mogelijk op uw interesses af te stemmen, kan Takeda Consumer Health Care uw gegevens (laten) analyseren en combineren met andere gegevens.

Persoonlijke reacties van onze klanten worden naast (geanonimiseerde) statistische gegevens gebruikt ter optimalisatie van onze dienstverlening en het gebruik van onze website.

Contact

Indien u inzage, wijziging of verwijdering wenst van uw persoonsgegevens in onze database dan zullen wij op uw verzoek een overzicht verstrekken van uw persoonsgegevens en de wijze waarop deze door ons worden verwerkt. Dit verzoek (vergezeld van een kopie van uw geldige paspoort of rijbewijs) kunt u per post of per e-mail zenden aan:

Takeda Consumer Health Care Postbus 31 2130 AA Hoofddorp nl.consumer@takeda.com

Voor het verstrekken van dit overzicht zullen wij geen administratiekosten in rekening brengen.

Ook indien u bezwaar wilt aantekenen tegen het gebruik van uw gegevens door ons of indien u vragen, opmerkingen of klachten heeft over de bescherming van uw persoonsgegevens door ons dan kunt u schriftelijk terecht op bovenstaand adres. U zult binnen vier weken een reactie van ons ontvangen.

Wijzigingen

Wij behouden ons het recht voor om dit Privacy Reglement aan te passen. Het verdient daarom aanbeveling om dit Privacy Reglement regelmatig te raadplegen zodat u op de hoogte bent van deze wijzigingen.

Hoofddorp, 24 april 2009